-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)
-آيات برائت از مشركين در چه سالي در چه روزي توسط چه كسي قرائت شد؟
(0)
-لطفاً راجع به آيه قرآن كه مي فرمايد كل من عليها فان و يبقي وجه ربك ذلجلال و الا كرم و گفته شاعر كه مي گويد در هر دو جهان فقط خداي ماند و بس و باقي همگي كل من عليها فانذ توضيح فرمايد ؟(0)
-2-چرا ما مسلمانان در نماز در آيه ي اهدناالصراط المستقيم به صورت جمعي دعا ميكنيم و از ضمير جمع استفاده مي نمائيم ؟(0)
-1- در آيه مباركه { انا انزلناه في ليله القدر } ضمير «ه » در انزلناه به كجا بر مي گردد و استناد آيه به انزال قرآن در كجاي آن مي باشد ؟(0)
-- چرا در قرآن « فيه هدي للمتقين » آمده پس غير متقين چگونه به هدايت برسند ؟(0)
-آيا در مورد عمر و ابوبكر آيه اي در قرآن وجود دارد؟(0)
-فصيح ترين آيه قرآن كدام است؟
(0)
-مقصود از اين آيه كه: «محمّد پدر هيچ يك از مردان شما نيست» چيست؟
(0)
-آيات مختلفي كه بيانگر خلقت انسان است و مثلاً در برخي از آنها خلقت انسان از خاك و در برخي از آب دانسته شده است، چگونه توجيه مي شود؟
(0)
-آيا اين كه در قرآن آمده است: «لن يصيبنا اِلاّ ما كتب الله لنا;(1) هيچ حادثه اي براي ما رخ نمي دهد مگر آنچه خداوند برايمان مقدّر كرده است.» با اختيار انسان سازگار است؟
(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:50537 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

مقصود از ايمان در آيه ( يا ايها الذين آمنوا آمنو بالله و رسوله ... )چيست؟
مجموع آيه چنين است: {A{/Bيا أَيُّهَا اَلَّذِينَ آمَنُوا، آمِنُوا بِاللَّهِ وَ رَسُولِهِ وَ اَلْكِتابِ اَلَّذِي نَزَّلَ عَلي رَسُولِهِ وَ اَلْكِتابِ اَلَّذِي أَنْزَلَ مِنْ قَبْلُ وَ مَنْ يَكْفُرْ بِاللَّهِ وَ مَلائِكَتِهِ وَ كُتُبِهِ وَ رُسُلِهِ وَ اَلْيَوْمِ اَلْآخِرِ فَقَدْ ضَلَّ ضَلالاً بَعِيداً{w1-37w}{I4:136I}/}A}{M؛ اي كساني كه ايمان آورده ايد، به خدا و پيامبر او و كتابي كه بر پيامبرش فرو فرستاد و كتاب هايي كه قبلاً نازل كرده بگرويد و هر كس به خدا و فرشتگان او و كتاب ها و پيامبرانش و روز بازپسين كفر ورزد، در حقيقت دچار گمراهي دور و درازي شده است M}، {V(نساء، آيه 136)V}. با توجه به صدر و ذيل آيه كه به ايمان به خدا و رسول و كتاب آسماني [قرآن ] تأكيد شده و كفر به خدا و ملائكه و كتاب هاي آسماني و رسول خدا و معاد، گمراهي و ضلالت تلقي گشته است، مشخص مي گردد كه مقصود از ايمان اول، ايمان اجمالي به خداوند و پيامبر و قرآن بوده و ايمان دوم، امر به تبديل ايمان اجمالي اول به ايمان تفصيلي است. پس خداوند به مؤمنان مي گويد كوشش كنيد تا ايمان اجمالي خود به حضرت حق و رسول خدا و قرآن را به ايمان تفصيلي به آنها تبديل سازيد. در واقع اين آيه يكي از شواهد قرآني بر ازدياد ايمان است. خداوند متعال در اين آيه با لحن خاصي مي گويد كوشش كنيد تا معرفت و انقياد دروني و قلبي خود را نسبت به معارف ديني از جمله خداشناسي، پيامبرشناسي، قرآن شناسي و معادشناسي كامل تر و عميق تر سازيد. چرا كه به دليل پيوستگي و انسجام و گستردگي اين معارف، معرفت اجمالي و انقياد اجمالي براي هدايت يافتن و در صراط مستقيم قرار گرفتن كافي نيست چه بسا عدم معرفت تفصيلي به اين معارف موجب غفلت از يكي از آنها و يا غفلت از انسجام و پيوستگي آنها به يكديگر شود و ناخواسته آدمي را نسبت به برخي آموزه ها مؤمن و نسبت به بعضي ديگر كافر گرداند، بنابراين ژرفايي و وسعت متعلقات ايمان [يعني خداوند، معاد، رسالت و قرآن ] طلب مي كند كه با فهم بهتر و فراگيرتر و كاملتر آموزه هاي مرتبط با حوزه توحيد، نبوت و معاد، ايمان اجمالي خود را به ايمان تفصيلي مبدل سازيم [نگا: الميزان، همان، ج 5، صص 113 - 112].

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.